Veelgestelde vragen

Hoe werkt Pindit?

Pindit matcht klanten die op zoek zijn naar een dienst met lokale ondernemers. Jij kunt als ondernemer aanvragen van klanten inzien en beslissen of je in contact wilt komen met hen. Het is een makkelijke manier om nieuwe klanten te werven en om je bedrijf te laten groeien. Klik hier om meer te lezen over hoe Pindit werkt.

Waarom zou ik voor Pindit kiezen?

Klanten werven is een van de moeilijkste onderdelen van het ondernemerschap. Zeker als je producten of diensten levert die meerdere bedrijven leveren. Pindit helpt jou hierbij. Wij brengen je in contact met potentiële klanten. Zo krijg je meer leads en meer werk, waardoor je bedrijf kan groeien!

Wat moet ik doen als mijn coins op zijn?

Wanneer je coins op zijn, kun je coins bijkopen. Je kunt kiezen uit een van de coinpakketten. Lees hier meer over het kopen van coins.

De dienst die ik verleen staat er niet tussen, wat nu?

Als je dienst er niet tussen staat, kun je een mailtje sturen naar info@pindit.nl. Als je nauwkeurig beschrijft wat je aanbiedt en in welke regio, kijken wij wat we voor jou kunnen betekenen!

Hoe maak ik een account aan?

Door op de homepagina rechtsboven op ‘aanmelden ondernemer’ te klikken, kun je een account aanmaken. Vul de gevraagde gegevens naar waarheid in, en je account is aangemaakt.

Waarom moet ik een account aanmaken?

Alleen met een account kun je aanvragen van klanten ontvangen en met ze in contact komen.

Wat is een bedrijfsprofiel?

Wanneer je inlogt op je account kun je je bedrijfsprofiel maken. Je bedrijfsprofiel is het visitekaartje van jouw bedrijf. Het is dan ook belangrijk dat je genoeg aandacht besteedt aan het maken hiervan. Voor tips over het maken van een goed en aantrekkelijk bedrijfsprofiel, klik hier.

Wat moet er op mijn bedrijfsprofiel komen te staan?

Het is belangrijk om op te vallen met jouw bedrijfsprofiel, zodat de klant er voor kiest om met jou in zee te gaan. Je bedrijfsprofiel is jouw visitekaartje. Voor tips over het maken van een goed en aantrekkelijk bedrijfsprofiel, klik hier.

Wat is een aanvraag?

Een aanvraag is een zoekopdracht van een klant op ons platform. De klant geeft hierin gedetailleerd aan naar welke dienst hij op zoek is. Deze aanvraag kun je inzien en wanneer je geïnteresseerd bent in de opdracht, kun je met de klant in contact komen.

Hoe kan ik (het best) reageren op een aanvraag?

Wanneer je geïnteresseerd bent in een aanvraag van een klant, kun je via het knopje ‘reageer’ naast de aanvraag, een reactie plaatsen. Het is belangrijk dat de klant een zo goed mogelijk beeld krijgt van wat je als ondernemer te bieden hebt. Schrijf een persoonlijke tekst naar de klant waarin je aangeeft graag de verdere details van de opdracht te bespreken, geef een prijsindicatie van wat de dienst zal gaan kosten, en zorg ervoor dat je bedrijfsprofiel er aantrekkelijk uitziet en voorzien is van alle informatie die de klant nodig heeft. Voor tips over het maken van een goed en aantrekkelijk bedrijfsprofiel, klik hier.

Binnen hoeveel tijd kan ik reageren op een aanvraag?

Je hebt 48 uur de tijd om op een aanvraag van een klant te reageren. Daarna sluit de aanvraag. Het is wel van belang om zo snel mogelijk te reageren. Als je te lang wacht, kan het zijn dat de klant al voor een andere ondernemer heeft gekozen, of dat er al drie andere ondernemers hebben gereageerd op de aanvraag, waardoor jij niet meer kunt reageren.

Ik heb een aanvraag ontvangen maar deze is niet interessant voor mij. Wat nu?

Wanneer je niet geïnteresseerd bent in een aanvraag, hoef je niets te doen. Je kunt het mailtje verwijderen en wachten tot er een aanvraag binnenkomt die je wel graag wilt en kunt aannemen.

Zijn er kosten verbonden aan Pindit?

Het aanmaken van een account op Pindit is geheel gratis. Ook het ontvangen van aanvragen is geheel gratis. Je bepaalt zelf of en wanneer je betaalt. Pas op het moment dat jij een aanvraag interessant vindt en graag in contact wilt komen met de klant, betaal je een kleine vergoeding voor het delen van de contactgegevens. De vergoeding ligt tussen de 3 en 8 coins, afhankelijk van de grootte van de klus. Je ziet altijd van te voren hoeveel coins een reactie zal kosten.

Wat is een coin en waarom heb ik deze nodig?

Een coin is een virtuele munt die de ondernemer koopt via de website. Coins kun je inleveren wanneer je op een bepaalde aanvraag wilt reageren. In ruil voor de coins krijgen jij en de klant elkaars contactgegevens.

Wat kost een coin?

De kosten van een coin hangen af van het pakket dat je koopt. Voor een overzicht van de prijzen, klik hier.

Hoeveel coins kost het om op een aanvraag te reageren?

Op het moment dat jij een aanvraag interessant vindt en graag in contact wilt komen met de klant, betaal je een kleine vergoeding voor het delen van de contactgegevens. De vergoeding ligt tussen de 3 en 8 coins, afhankelijk van de grootte van de klus. Je ziet altijd van te voren hoeveel coins een reactie zal kosten.

Uit hoeveel ondernemers kan een aanvrager kiezen?

De aanvrager kan uit maximaal drie ondernemers kiezen. Dat betekent dat jij maar maximaal twee concurrenten hebt, anders dan bijvoorbeeld op zoekmachines als google en bing, waar je tientallen andere concurrenten hebt waar de klant uit kan kiezen.

Het lukt mij niet om klanten binnen te halen, wat nu?

Wanneer het je niet lukt om klanten binnen te halen, kun je een aantal dingen doen. Kijk eens of jouw bedrijfsprofiel alle informatie bevat die een klant nodig heeft. Heb je foto’s toegevoegd op je bedrijfsprofiel en vertel je wat over jezelf? De klant krijgt maximaal drie bedrijfsprofielen te zien van ondernemers, als de profielen van de andere twee ondernemers wel alle informatie bevatten en jouw profiel niet, dan is de klant sneller geneigd om voor een van de andere ondernemers te kiezen. Je kunt ons altijd een e-mail sturen op info@pindit.nl als het toch niet lukt om de klanten binnen te halen. Wij zullen ons best doen om jou te helpen!

Wat kan ik doen als ik niks meer hoor van een aanvrager?

Wanneer je niets meer van een aanvrager hoort, zou je de aanvrager een herinnering kunnen sturen via de chat op de website. Het kan zijn dat de klant druk is en dat het hem is ontschoten om te reageren. Het kan ook zijn dat de klant inmiddels voor een andere ondernemer heeft gekozen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten kun je op het linkje “wachtwoord vergeten” klikken onder het inlogscherm. Vul je e-mailadres in en je zult binnen enkele minuten een e-mail ontvangen met een link om je wachtwoord te resetten.

Hoe kan ik Pindit bereiken als ik vragen heb?

Wij zijn het snelst te bereiken via info@pindit.nl. Wij proberen jouw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.